Alla inlägg den 29 november 2008

Av knasochbus - 29 november 2008 23:31


Efter en höst med många "måsten" och mindre roliga saker såsom flyttning, städning, borrning, slipning, spackling, blivit osams med grannarna, blivit sams med grannarna, flyttat in i källarförråd, flyttat ur källarförråd osv osv osv så har denna helg börjat väldigt bra. Igår var Oskar och Jeanette på besök och jag var på så bra humör att Finn nog trodde jag var ut i köket och småsöp emellanåt, så var dock inte fallet.


Pappa bor ju här i helgen oxå, vilket innebär att han iaf ska sova här (var tanken). Halv tre inatt blev jag dock väckt av sms från honom där han förklarar hur han somnat på pendeln från Huddinge (där hockeymatch efterföljts av krogrunda) och hamnat ända borta i Märsta och måste ta nattbussen tillbaka in i stan. Kring fyra-snåret på morgonen trillar en trött pappa innanför dörren efter att ha åkt pendel, buss och taxi för att ta sig hem. Jag säger då det, å ni undrar varför jag är som jag är?!? Ser ni nu vad jag har att brås på?


Idag har det packats och burits flyttkartonger åt Johan och Jenny. Största nyheten är dock att det väntas bebis i juli =) Himla mysigt!! Måste dock erkänna att min livmoder skrek till en aning av avundsjuka :-/ men min tid kommer väl den med....


För inte var det så illa pinkat att få ha tillbringat kvällen på Mustasch på Fryshuset med några glas vin och öl i kroppen heller och få fira in första advent och att äntligen ha fått ett positivt besked från SöS. Konserten var himla bra :-) men jag kan inte låta bli att tycka att det är något extra med att få stå på Storsjöyran kl 03.00 med bara himlen ovanför huvudet och festivalen i full gång (som sist jag såg dem).... 



Ovido - Quiz & Flashcards