Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Hur tänkte de här?

Av knasochbus - 11 december 2008 16:08


Jag: Blablabla.........åsså kan jag inte få i mig (eller behålla) någonting överhuvudtaget, varken mat eller vätska.

Sjukvårdsupplysningen: Blablabla............. Det är viktigt att du får i dig vätska, gör vätskeersättning, börja med en liter vatten och så kokar du upp det med salt och socker och låter det svalna och därefter kan du ha i lite koncentrerad saft. Du ska helst få i dig flera liter om dagen.


Man undrar ju om hon ens lyssnade på vad jag sa?? JAHA! Är det meningen att jag ska DRICKA för att få i mig vätska, det hade jag ju INTE förstått!


Annan "konversation":

Jag kräks.

Finn: Hur mår du Madeleine?


Vad förväntade han sig att jag skulle svara på det? "Jodå, jag kräks litegrann just nu bara men i övrigt mår jag jättebra."

 
 
Kastrullis

Kastrullis

12 december 2008 15:52

Prova resorb, vätskeersättning från apoteket om du hitta någon lämplig kurir. Isglass kan fungera också, uppvispad cocacola likaså.... Och extremt små mängder åt gången! Det går över även om det känns som att man vill dö....//U

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards