Alla inlägg den 10 december 2008

Av knasochbus - 10 december 2008 11:59


Tillåter mig att för en gångs skull vara lite politisk i denna blogg.


Till statsministern:


1. Justera regeln om vab (vård av barn) och inför även: vas = vård av sambo och vak = vård av kompis så att man när man är proppfylld av värktabletter men inte har någon mat i kroppen (inne på dag 3), mår illa och värre än någonsin, har ont som FAN, noll ork och energi och inte ser riktigt klok ut slipper ta sig fram och tillbaka till Apoteket på egen hand och har ngn som kan pyssla om en medan man själv har fullt upp med att lida av smärta.


2. Även andra ska kunna hämta ut mitt recept åt mig (kanske redan går men jag var tvungen att visa legitimation).


3. Hemkörning från Apoteket. Max 15 minuters väntetid.


4. Ett register där apotekspersonalen kan se vilka åtgärder kunden/patienten varit med om och därmed vilka mediciner som denne kan komma i behov av i efterhand och har rätt att hämta ut. Så att man slipper åka till akuten (och vänta i all evighet) i jakt på recept om behovet skulle uppstå efter stängningsdags på den enhet där man behandlats.


5. Alltid dygnetruntöppet på Apoteket (vilket iofs finns i sthlm men inte överallt), borde iaf alltid finnas ngn som har jour.


6. Ta bort inkomstbortfall i utbyte mot läkarintyg!!!


7. När min läkare skulle lämna in mitt recept så fanns inte mitt personnummer....se till så att även jag existerar tack.


Inför det nu - men helst igår!


En sak till (men här vänder jag mig inte till statsministern) - om det gör ondare att föda barn än den smärta jag haft i 3 dagar så glöm det. GLÖM!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards