Alla inlägg under november 2007

Av knasochbus - 30 november 2007 23:00



Linda ringer en kvart innan jag slutat jobba på fredagseftermiddagen och jag väljer bort träningen mot öl på sisådär en sekund...


En kvart senare möts vi precis utanför mitt jobb och ungefär i samma stund så snubblar en äldre kvinna och blir liggandes på trottoaren (skulle gissa på höften ur led el bruten lårbenshals eller ngt annat lika otrevligt)....Linda får ringa 112 och den första halvtimmen på vår fredagskväll tillbringar vi i väntan på ambulansen....det ironiska i eländet var att kvinnan var från Umeå men var i Stockholm tillsammans med sin man som var läkare och var på läkarmässan :-)


Jaha, efter det så beger vi oss mot ölen, närmare bestämt "Hotellet"....väl där köper vi öl och myser kring brasan som de har där, samtidigt dukas det upp till fest i mitten av lokalen, ca 40 platser och finmiddag med champagne....vi noterar att det bara är killar som ska äta och att samtliga ser ut att vara ungefär lika gamla. Närmast oss står några platser tomma och det dröjer bara en liten stund tills dess att en kille från sällskapet kommer fram och säger:


"Ursäkta, men det är några som inte har dykt upp och vi kommer ändå att få betala för maten, så om ni vill äta så får ni gärna göra oss sällskap."


Jahaja, ingen tvekan där inte, snart satt jag och Linda och mumsade god mat och drack champagne, himla lyxigt att bli bjudna på mat tyckte vi. Det visade sig att killarna just muckat från lumpen ;-) och jag tänkte att detta måste vara "Marias paradis", även om hennes ragg stigit betydligt i ålder det senaste året... Linda som fyller 29 i januari var oxå mäkta stolt över att de trodde att hon var 23-24 år :-)


Men sedan var det då dags för betalningen och killarna hade ca 8 500 kronor och notan gick på ca 21 500 kronor....var det gick fel i beräkningen har jag ingen aning om, men himla fel måste det ha blivit. Jag och Linda betalade för maten som vi ätit i tron om att vi skulle bli bjudna och pengarna togs skamset emot....därefter begav vi oss efter ytterligare en öl hemåt.....jag hoppas verkligen att det löste sig....



Av knasochbus - 23 november 2007 00:50

Vad ska man säga....han är ju helt underbar...spelade på Annexet ikväll och jag njöt varenda sekund! Måste dock erkänna att vi missade 1,5 låt...vet inte om jag någonsin kommer att kunna förlåta mig själv för det...





Den vackraste stunden i livet var den när du kom,
och allt var förbjudet.
Och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om,
för det ekar i huvudet.

Av knasochbus - 12 november 2007 23:55

Massa skoj, massa mysigt, massa god mat, mindre alkohol än vanligt, ingen baksmälla (I know - helt otroligt) och en hel del snö! Det är väl ungefär så man kan sammanfatta det...


Den här gången var det Maria som glömde biljetten i stugan och fick vända och hämta den, det var oxå Maria som lite anklagande frågade garderobspersonalen var hennes gröna tröja var, när den i själva verket hängde hemma på kroken....förra höstforum lämnade jag ju kvar bankomatkortet och körkortet så att jag inte skulle tappa bort det, synd bara att jag sedan inte kom ihåg var jag lämnat dem.....


En hel del snö ställde till med problem för en inte så duktig chaufför (mig) på torsdagen....men allt löste sig genom att bilen fick agera jack- och alkoholförråd nere vid hotellet istället =)


Pga ett "slagsmål" med Thomas Larsson i ett försök att försvara den lilla heder som jag har kvar så var min kropp aningen defekt när jag lämnade skalet....spåren lär sitta i ett tag i form av blåmärken...."släkten är värst" el vad säger man? =) Orsaken till detta vill jag inte närmare beskriva i detalj...


Lika tråkigt att lämna stället varje gång.... :-(

Ovido - Quiz & Flashcards