Alla inlägg under juni 2008

Av knasochbus - 29 juni 2008 14:05

Den 28 juni 2008 fick Linda sin Jens. De vigdes av Lindas väninna Annika i Ekotemplet, Hagaparken, Stockholm och det var fantastiskt vackert och festen var mycket lyckad! 

Av knasochbus - 27 juni 2008 16:49


...mår jag inte så bra :-( jag mår närmare bestämt riktigt riktigt uselt och jag har inte riktigt bestämt mig för om det är för att jag är snål, bara väldigt korkad eller för att fylla tankarna med annat som jag ändå jobbar....vilken sekund som helst ska jag iaf åka hem och lägga mig under täcket och stanna där så länge det bara går.


Den här veckan har jag gästats av Helena, tror inte jag har varit så tidig till jobbet flera dagar i sträck på 1,5 - 2 år :-) Det är bra med morgonpigga människor, önskar jag var sådan själv... Igår gjorde vi en riktig stockholmsrunda, dvs handlade på NK saluhall och systembolag, därefter Rålambshovsparken i solskenet och avslutade det hela med att springa för att hinna med tunnelbanan....


Veckans citat: "Jag går och duschar men lämnar dörren öppen så att du kan komma in"...... :-)


Imorgon är det Linda och Jens stora dag, ska bli skoj!

Grattis till Calle på40-årsdagen!

Av knasochbus - 23 juni 2008 23:59


Ikväll såg jag Sex and the city-filmen med Linda och Helena - å jag älskade den!


"I will love you forever"


Fullsatt salong, 500 platser - dvs 490 st tjejer och 10 killar :-)


http://www.text.nu/musik-video-lyrics/india-arie-the-heart-of-the-matter.html

Av knasochbus - 21 juni 2008 21:36


Ja åsså var jag tillbaka i Sverige igen då....det första jag å Finn gjorde när vi kom hem var att äta. Finn åt sill och potatis och jag risgrynsgröt och macka m skagenröra, gott! :-)


Semestern har varit skön och avkopplande, vädret svek oss till en början men efter några dagar var det klarblå himmel och bara såå skönt!


50-åringen verkar må fint men en aning snurrig kanske, om det var solsting, åldern eller generna som gjorde det vet jag inte men man börjar ju undra för han tappade plånboken i radiobilen och mobilen i poolen....


För att visa hur det är att semestra med familjen Högström så kommer här konversationen från när vi skulle lämna Barcelona och ta bussen tillbaka till huset och vår by (ca 1,5-2 h) på tisdagskvällen....


Anton: "Jag måste på toa!!!" (hoppar och stampar och sliter i toadörren som var låst)

Jag: "Gå till chauffören och säg Toilet"

Anton knallar iväg och kommer strax tillbaka och säger: "Han sa NO!"

Mamma: "MEN, varför gick du inte på toa innan vi klev på bussen då?"

Anton: "Åhhhhh!"

Pappa tar fram halvliterscocacolan och börjar svepa den för att Anton ska kunna kissa i den...

Anton: "Pappa, tror du jag ska kissa eller? Jag ska bajja!"

Av knasochbus - 18 juni 2008 20:42


Sander en liten halsning fran Spanien, idag har det varit klarbla himmel och riktigt riktigt harligt. Jag och Finn har sahar pa kvallen letat oss till ett internetcafè for att lyssna pa Sveriges match mot Ryssland pa radion, Spaniens match spelas ju samtidigt och darfor visas inte Sveriges match pa tv....sa, sportfanar som vi ar, sitter vi nu har med stora horlurar over oronen....


Massa pussar och kramar till er dar hemma - nu har vi hela sommaren framfor oss! GREAT!!

Av knasochbus - 12 juni 2008 08:44


.....sitter på jobbet, trött, oduschad, hungrig, och med tydliga kuddmärken i ansiktet .....men ändå ganska tillfreds med livet :-)


Idag är det sista dagen före semesterdel nr 1. Tidigt imorgon bitti lyfter planet - vädret ska tydligen vara lite sisådär i Spanien, jag förutsätter det värsta och hoppas på det bästa.


Dessa gillar jag.....

http://www.youtube.com/watch?v=eclMypNggQQ

http://www.youtube.com/watch?v=FxokPtm8hiQ

Av knasochbus - 10 juni 2008 15:42


Jaha, då var övriga i familjen på plats i Spanien (med undantag för Marcus som är hemma i Övik och tränar).


Första sms:et löd:

"Framme. Fint hus. Ser inget annat. kolsvart." 

(Garanterat pappa som skrev)


Andra sms:et:

"Sol och värme. Fräscht boende. Litet samhälle. 5-600 m till beachen. Kallt i vattnet. Anton i högvarv. En tupp som gal kl. 06.00 Vackert område."

(Återigen en gissning på att de var från pappa)


Tredje sms:et:

"Ta med massor med pengar för vi har hittat en kul stad alldeles i närheten. Shopping strand tivoli aqualand mat allt."

(Garanterat från mamma och Cissi tillsammans)


Fjärde sms:et:

"Pissväder"

(från Cissi) 


Femte sms:et:

"Ta med brun utan sol"

(Garanterat pappa som tycker att han är rolig)


På fredag kl. 06.30 lyfter planet för mig å Finn!


I helgen hade jag långledigt och jag älskade varenda minut! Sååå skönt!!


Grattis till Elin och Fredrik som fått en liten pojke!



Av knasochbus - 4 juni 2008 22:40


 .....bara 5 arbetsdagar kvar, sedan ligger jag på den här stranden i SPANIEN, eller ja kanske snarare i vattnet :-) *längtar*!! Att övriga åker redan nu till helgen känns ju dock himla orättvist, men men, kommande helg blir bra den med, långledigt, finväder å allt!


Jag ska på Coldplay i september, den här låten gillar jag massa, men videon? Va f*n...? http://www.youtube.com/watch?v=Wli0VjOmabU 


På jobbet har vi diverse roliga filurer som klienter, dvs herrar i sina bästa år. När en av dessa denna vecka ville uttrycka sin ilska gentemot motparten skrev han i sitt mejl ett citat från Röde Orm "må fiendens skägg växa inåt", haha! Tyckte det var roligt jag..... :-)

Ovido - Quiz & Flashcards