Alla inlägg under december 2007

Av knasochbus - 26 december 2007 12:52


Julen 2007 firades i ett vackert och snöbelagt Härjedalen enligt följande....


1. Anna och Thea (1 år) får sladd på väg hem till Sveg från Gävle och hamnar i diket på motsatt sida av vägen och skrämmer livet ur samtliga....men det gick bra.


2. Mamma lovade att hon skulle hämta mig i Kårböle vid midnatt när jag kom från Stockholm, glömde sedan bort det och gick och lade sig och sov....


3. Jag sms:ade med Gert Fylking :-)


4. Annica och jag drog en riktig rövartur med Roberts bil på Sveg, skrattade så jag kiknade från start till stopp...


5. En runda på mysen kvällen före dopparedagen, riktigt mysigt!


6. Massa fina julklappar :-)


7. Calle o Tess ska gifta sig i april!


8. Innebandy på juldagen, Renner var på plats!


9. Hemvändarhockey på juldagen, klädd från topp till tå.


10. Folkan på juldagskvällen, jag var lugn som en filbunke och blev massa glad för den ena dansen efter den andra med diverse roligt folk.


11. Om Anton frågar om han får äta upp pepparkakshuset så betyder det egentligen" får jag slänga det i golvet från övervåningssängen"?


Favoriten på Youtube just nu:

http://www.youtube.com/watch?v=Sp0ccQVy1og

Av knasochbus - 20 december 2007 23:22


Aldrig tidigare har jag förstått det här med julstressen. Men nu...


Jag jobbar som en galning, tränar på kvällarna och har i princip inget annat liv. Så har mina vardagar sett ut hela hösten. Så nu i december när det dessutom blivit övertid på jobbet, besök av familjen Högström, Idol i Globen, konferens till Berlin, födelsedagsfest hos Jenny osv så börjar det plötsligt bli ännu mer ont om tid.....tex så har den fasta tvättiden på helgen inte kunnat användas och tvättkorgens innehåll har växt lavinartat....


Åsså detta med julklappar, det brukar gå rätt bra, men Finn är alltid den som är svårast. Aldrig blir han riktigt nöjd och han har extremt höga krav på allting, samma smak har vi oftast inte heller, det är alltid svårast att handla till honom. Samma sak i år. Jag har fortfarande inte köpt ngt till honom och åker hem imorgon direkt efter jobbet, dvs hur fan ska detta gå till? Jag började denna dag med att vara totalt slutkörd, deprimerad och på dåligt humör. Sedan sprang jag som en galning inne på NK mellan övertiden och träningspasset i ett desperat försök att hitta ngt som kändes rätt. Men nej, INGENTING. Ringer Oskar och ber om tips, får bra tips men har svårt att hitta dem i butikerna trots massa mms (jag knäpper kort och skickar i hopp om att Oskar tror att Finn kommer att gilla det). Mitt i allt detta ringer Finn till sin flicka och en mycket trött och stressad Madeleine utbrister det första hon säger "jag är så jävla trött på dig just nu", menade ju förstås att det är så svårt att köpa presenter/julklappar till honom, men det kunde ju stackarn inte veta....Ja jag håller med, det är inte lätt att vara tillsammans med mig inte....kanske han ska få ngt extra fint i julklapp för att han står ut med mig :-) frågan är bara vad :/


Om ca 26 timmar sover jag i Sveg, åh vad jag längtar dit....innan dess ska jag bara packa, städa, diska, sova, jobba och fixa julklappar och sedan köra/åka 45 mil......tur man bara har sig själv att bry sig om och inga småttingar att ta hänsyn till, jag kommer helt klart att bli en sådan där mamma som glömmer barnen på affären.....


Bifogar en bild nedan på vad Finn har önskat sig i julklapp av mig.

Av knasochbus - 18 december 2007 22:21


Måste bara fortsätta på det förra inlägget avseende spinningen och berätta att vi förra veckan var på ytterligare ett 1,5 timmespass och framförallt, att vi idag var på 2 timmar spinning och genomförde det så  jäkla bra! Vem kunde tro detta, inte vi iaf.... vet inte om det är bra eller dåligt att vi utmanar varandra på det här sättet ;-)


Nu är jag nybadad, mätt i magen och ska slumra in så fort det bara går :-)


PS. Är sjukt trött på grannarna som har sex var och varannan kväll så det hörs i hela huset! Lite jobbigt att lyssna på i längden, tro mig....  :-( DS.

Av knasochbus - 16 december 2007 23:11


Jag å Finn har varit m mitt jobb till Berlin på konferens.


Resan inleddes med att min väska inte dök upp på flygplatsen i Berlin, jag var inte ens förvånad, alltid är det jag som råkar ut för jobbiga och konstiga saker...den dök dock upp på hotellet senare samma dag, lite lyxigt m "hemkörning" av bagaget :-P


Resan bestod bla av massa god mat, sightseeing, avkoppling på hotellet och en hel del shopping :-)


Skönt att komma bort, lika skönt att komma hem ;-)

Av knasochbus - 5 december 2007 21:13


Som de flesta vet så tillbringar ju jag och Nordan nästan samtliga vardagskvällar på SATS....igår när vi tränade så diskuterade vi dock att vi liksom fastnat i gamla spår, dvs samma maskiner, samma vikter, samma pass och att vi inte utvecklas ngt.....ojoj vad vi inte visste då var vad som idag skulle ske...


På onsdagar på Söder så brukar det kl. 18.00-19.00 vara monsterpass i spinning, vi brukar dock missa det pga av att jag och Anna slutat så sent men någon gång då å då har vi hunnit dit i tid. Idag var dock planen att gå på detta pass, väl där (jag satt på tunnelbanan tankspridd som bara jag kan vara och missade stationen där jag skulle av) så tänker jag för en sekund "oj vad alla ser vältränade ut", känner oxå bara igen en person bland de övriga som ska träna, sedan kommer instruktören (en helt annan än vad det brukar vara) in och säger:


"Hej, jag hoppas att ni har näringsdrycker med er idag, idag ska vi köra stenhårt! Välkommen till NITTIO minuter spinning"....


"Jättekul" tänkte vi och väntade på att han skulle säga "Närå", men nej, ingen sådan kommentar kom och vi började bli lite smått oroliga för vad vi hamnat på för pass egentligen, frågade lite diskret tjejen bredvid om det verkligen var 90 minuter spinning och vi kunde se skadeglädjen i hennes ansikte när hon bekräftade att så var fallet ;-)


Inte nog med att det var 90 minuter, på vilket annat pass kan man höra instruktören säga "Nu kör vi 9 minuter ståendes med 6 motståndshöjningar" m.m.....stön...vi fick även höra att man förbränner 1000-1300 kalorier på ett sådant pass....


Nu till saken, det gick sååå jävla bra! Det första jag mycket stolt och överraskad sa till Anna efter passet var "Fy fan vad vi är vältränade!!", vilket kanske man inte kan tro att jag kan säga då jag brukar vara rätt blygsam och ödmjuk (tycker jag själv iaf), men fy tusan vad vältränad jag är för tillfället, är imponerad av mig själv ;-)


Synd bara att chokladhullet envisas med att sitta kvar.... :-( men ok då, det kan jag leva med ;-)


Tog för övrigt 40 kg i bänkpress igår, det var andra gången jag testade det överhuvudtaget, vet inte om det är ett bra eller dåligt resultat men det känns bra ;-) trots all okvinnlighet och osexighet kring det hela ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards