Alla inlägg under januari 2008

Av knasochbus - 25 januari 2008 00:00


Idag är det exakt 6 år sedan två mycket berusade själar & hjärtan möttes på Vemdalsskalets Högfjällshotell. Det var bokstavligt talat kärlek vid första ögonkastet och sedan dess har vi hållit ihop i vått o torrt :-)


Om Finn inte fanns så skulle inte jag heller vilja finnas..... men Finn - nu är det dags att flytta hem!!!


Inte kan man väl leva ett tråkigt liv med någon som tex sitter och knåpar med sånt här om kvällarna .... haha! ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=hP9fyr4wffA


Inte  ett så bra kort, jag vet, men men....

Av knasochbus - 17 januari 2008 20:37


I min lilla värld händer väl inte så himla mycket just nu, att tillbringa januari månad i Stockholm är ingen hit om jag säger så :-(


Idag skulle Kristina och Oskars bebis ha kommit till världen, han/hon verkar dock ha bestämt sig för att vänta ett litet tag till.... detta har dock gjort att det funnits många bebistankar i mitt huvud på sistone, har knappt kunnat tänka på något annat. Sedan såg jag ett tv-program häromdagen som handlade om nyfödda bebisar med kolik å då kände jag att det här med barn kanske inte är någonting för mig ändå.... ;-)


Jag å Maria (som stadgat sig och blivit sjukt seriös, kors i taket) har diskuterat när man ska hinna med att vara gravid egentligen...vissa saker är ju obligatoriska varje år såsom tex storsjöyran, höstforum, juldagen och vårforum....men så funderade jag lite till och kom på att så länge man oroar sig för sånt så ska man nog inte skaffa ngn kotte :-)


Andra ämnen som har behandlats i veckan är bland annat att OM man skulle tappa håret (pga färgningar m.m.), så växer det ut igen med ca 0,8-1,3 cm per månad. Herregud, låt det aldrig hända mig!! Jag vet ingen som är så ful som jag i kort hår, hur skulle jag då se ut UTAN HÅR??!!! Jag skulle sjukskriva mig och låsa in mig under hela tiden, dvs minst 2 år... :-( Visste ni också att man kan få klamydia i ögat??? Det är sant!


Ett citat från Annica måste ju komma med också "ingen dör ju på ditt jobb iaf", haha, nej det är ju sant :-)


Fick brev från mormor idag där det bla stod "Har du tänkt på vad du skall hålla för tal till din käre morbror när han gifter sig? Du har ju så lätt för att prata så det kan väl inte vara något problem för dig." JAG??? Jovisst, prata kan jag, men inför 100 personer så kommer jag inte att säga ett knyst, det är då ett som är säkert...


Kom på mig själv med att sjunga idag när jag gick hem från träningen och man helt oväntat spelade 4 non blondes med "what's up" på Rix (har inte hört den på hur länge som helst), hujedamej, det måste ha låtit förfärligt illa, inte kan jag texten heller!! ;-) Apropå träning så undrar jag varför det fett som man tränar för att bli av med envist stannar kvar medan det enda fettet som man verkligen vill ha kvar försvinner....??? Livet är så orättvist ibland.


I övrigt så försöker jag förlika mig med att man inte kan få allt man vill ha här i världen....det går väl sådär....


Puss!


Av knasochbus - 9 januari 2008 22:48


Rensade min mobil på sms och hittade en del skojiga och mysiga sms från mina nära och kära...jag låter avsändaren vara hemlig än så länge men om ni frågar kanske ni får svar ;-)


"Nu har jag släppt min första fis i min nya lägenhet :-) med rådhusklockorna i bakgrunden"


"Anton sa: Marcus dricker öl, Cissi dricker vin och Maddis dricker både öl och vin"


"Pajas"


"We love you"


"Jag älskar dig men det är hög tokyo"


"Din mupp"


"Ska vi ligga med varann? /Shawn"


"Jag vet :-) jag tycker ändå att för- och efterfesterna m er är bäst, själva skalet är bara en bonus o sen om man får hångla ännu ett plus i kanten"


"Ska vi gå ut o dricka lite i bilen typ NU? :-)"


"Ligger ni? Får man komma förbi på en mys?"


"Han är kanske det snyggaste jag sett på länge! Herregud!"


"Niklas är typ singel. Han har ngn brud som bor i London, men hittar han ngt bättre i Sverige kör han på det :-) vem vill ha?"


"Ja jag undrar vem det är... stod från patrik, men jag vet inte vem..."
(tjej om sms från kille som hon veckan innan spenderat natten med)


"Ja, vi knäppisar måste hålla ihop..."


"Haha, det stämmer förvisso, men inte hos andra. Vart har du hört det?"
(om att sova naken)


"Har aldrig varit så nära att dö som när jag åkte tunnelbana kl 8 imorse. Av bakfylla."


"Välkommen till Tyskland"

(från Tele2 sekunderna efter att jag insett att mitt bagage var försvunnet)


"Jag hade antagligen en väldigt ful baddräkt från 70-talet. De tvingade på mig den. :-)"


"Träffa din pappa på dollar igår..han berätta om min tånagel som jag fick i öga..Fan vad kul... (asgarv)"


"El hombre de camina"


De som känner igen sig sitter nog och småfnissar just nu ;-) ni andra är välkomna att förgylla min mobil i vinter/vår ;-) om jag lyckas hålla ordning på den vill säga ;-)


Puss!

Av knasochbus - 2 januari 2008 21:52


Nyår 2007 firades i Ramundberget och innefattade mycket snö, badtunna, alkohol, god mat, glada och goa människor och massa skoj!


Det hela inleddes såklart med att jag tappade mobilen i snön (jag var inte förvånad och ingen annan heller), när jag hittade den efter 45 minuter så fungerade den faktiskt utan problem, fick torka lite vid brasan inne i stugan en stund å sen var den som ny igen :-)


Vi badade tunna å det var sååå mysigt! Ganska coolt att bada utomhus iklädd bikini och en halvmeter snö omkring sig!


Vattnet strulade så när vi lämnade Ramundberget hade jag inte duschat på fyra dagar....gissa om jag njöt imorse när jag ställde mig under vattenstrålarna...förstår ni hur mkt snö som måste smälta för att man ska kunna skölja balsamet ur håret?!


Anton bröt benet, behöver jag skriva mer än så...!!!??


2007 avslutades i kärlekens tecken med Calle & Tess som ska gifta sig, Sophie & Daniel som förlovade sig och sist men inte minst Stina å Lars som förlovade sig!! Nu väntar vi på Kristina å Oskars lilla bebis som bör ploppa ut inom de närmaste veckorna, *längtar*!

Ovido - Quiz & Flashcards