Alla inlägg under maj 2008

Av knasochbus - 28 maj 2008 09:53


Solen skiner, det är riktigt varmt ute och livet känns helt fantastiskt magiskt idag....  :-)

Av knasochbus - 25 maj 2008 23:03


Det är ett himla rännande på mig upp till Härjedalen nuförtiden...påsk, forum, begravning och nu namngivelsefest...


Mobilen överlevde inte helgen, tur att den inte är min "bebis" på riktigt, himla himla tur....ska nog tänka över det här m Annica som gudmor oxå, hon ligger lite pyrt till efter helgen, haha :-)


Berättar kanske mer sen, men nu ska jag sova.

Av knasochbus - 22 maj 2008 23:51


....ja FAN vad jag krisar.... :-(

Av knasochbus - 19 maj 2008 16:54


Finn är den struligaste jag vet....jag låter honom hållas och orkar inte lägga mig i, jag bara avvaktar och följer honom på avstånd....


Fick sms av mamma igår:

"Anton har ritat jättemycket med en sten på bilen."

Jag skriver inga kommentarer till detta, tror ni kan föreställa er situationen själva....

Av knasochbus - 16 maj 2008 07:18


Vi tar det från början.....


I julas hade TV3 ngt jubileum och man visade klipp från åren som gått. Jag såg ett klipp där Gert Fylking, utklädd till hund, befann sig på Disneyworld i Paris och letade reda på Musse Pigg och juckade mot hans ben. Tyckte det var himla skoj (ja jag har sjuk humor) och ville se det igen men kunde inte hitta det någonstans. Något jag hittade var dock Gert Fylkings telefonnummer. Så jag sms:ade honom och frågade och fick svaret "Vet ej. God jul".


Igår var jag å Anna på RixFM-festivalen i Kungsträdgården och kvällen inleddes dystert med lite våndor och beklagelser över livets plågor. Det var kallt, regnet hängde i luften, vi såg ingenting och mittemot oss satt en tjej som knappt visste skillnaden på storbildsskärmen och scenen....om det var pga öl el dumhet vet jag inte, troligtvis en kombination. Då säger jag till Anna att jag ju faktiskt har Gerts nummer i mobilen, han är konferencier och står på scenen. Anna tycker absolut att jag ska messa honom vilket jag gjorde:


"Vi ser inget från öltältet och fryser, kan vi få VIP-plats? :-) /Madde och Anna"


Jodå, det dröjer inte länge förrän han ringer upp och säger att vi får ta oss till ingången bakom scenen. Två sekunder senare står vi där och vakten säger "Anna och Madde", vi säger "ja" och sedan hamnar vi backstage med fri mat och dryck tillsammans med alla artister, infravärme och platser såväl bakom scenen som framför......ja jag säger då det:-) Kändes som om jag var 14 år igen!


Minnesvärt från kvällen var att D kom fram till oss när vi stod vid infravärmen och han och Anna diskuterade huruvida man kunde bli brun av den eller ej =) Vi passade även på att tacka Fylking för att vi fick komma in :-)


När det var dags att åka hem (Chrille hade väl fått vänta en evighet på oss) så bokstavligt talat skuttade vi därifrån, fyllda av adrenalin och vin!

Av knasochbus - 11 maj 2008 21:50


Veckan som gått har innehållit lite av varje, massa skönt och mysigt men även jobbiga och tråkiga saker.


Innan farmors begravning ägde rum så svor jag lite för mig själv och undrade hur man kan tycka att begravningar är "fina", en massa människor som sitter och hulkar förtvivlat och lider så som de aldrig gjort förr. Vad fan kan man tycka är "fint" med det? Men farmors begravning var (trots förtvivlat gråtande) faktiskt väldigt fin och musiken/sången var vacker.


Resterande del av helgen har gått åt till att njuta i vårsolen, riktigt varmt och fint. På lördagen var det invigning av pappas stolthet "öl-automaten" i Herrö, se bild nedan. På söndagen blev det invigning av badhuset i Sveg, jättefint!! Väl värt ett besök trots att man åkte på en och annan kallsup och spark i magen pga en vilt sprattlande Anton bredvid mig (som för övrigt vaknade upp på fredagsmorgonen med en stor bula och sår i pannan utan att veta vad han gjort, en gissning är att han rullat in i elementknoppen under nattens gång).


I förmiddags så tänkte jag att oj vad allt gått bra i helgen, inga katastrofer eller skandaler, brutna ben el liknande...men av någon outgrundlig anledning hade vi "biktstund" på lunchen, det var fyllor hit, blåtiror dit, skoterfärder, sönderslagna dörrar och slagsmål och hot som kom fram, alla tyckte det var skoj de gånger man själv inte var samtalsämnet för stunden, ja jag säger då det, alla hade vi då bidragit med någonting. Tycker synd om stackars mormor som tvingades lyssna på allt detta och som satt helt tyst vid sin del av bordet...


Om inte min fot blir bra inom en mkt snar framtid så kommer jag snart att vara en tjockis....snälla bli bra, nu.

Av knasochbus - 6 maj 2008 14:16


På mitt jobb så kommer man till mig om man har klagomål och så får jag föra dem vidare. Det har nu sedan en längre tid varit kallt i ett av kontoren, så jag kontaktade vaktmästaren och bad honom komma förbi och kika om det gick att göra något åt detta. Jodå, idag dök han upp, gick in på det kontoret och satte på elementet. Behöver jag säga att det var riktigt riktigt pinsamt?!

Ovido - Quiz & Flashcards