Alla inlägg den 4 maj 2008

Av knasochbus - 4 maj 2008 19:21


Veckan som gått har innehållit lite av varje, började med tre kvällar m träning, spinning, core och bodypump. Sushi på stan m Cissi, städning av bilen, däckbyte och en sväng till IKEA (eftersom Jörgen behövde en ny blandare till sitt handfat), film hos Jeanette och Oskar, jobbade klämdagen och tvättade på fredagskvällen.


Lördag - Söndag har jag tillbringat i Stockholms skärgård, närmare bestämt Ornö på Johan och Jennys lantställe. Vädret var helt enormt fint och vi pressade i bikinin både igår och idag, spelade poker, Jenny badade (!), klättrade upp på ett litet berg, åt och drack m.m. :-) Det är såååå härligt att vakna där och höra fåglarna kvittra och vattnet skvalpa.


Johan målade två pålar på altanen som bytts ut och slog vad om 50 spänn  att jag skulle gå in i dem och få färg på mig. Nu är jag skyldig Johan 50 spänn....såklart, vem kunde tro något annat?


När jag åkte hem i påskas så tappade jag 2 st navkapslar, under början av denna vecka när jag hade bilen så försvann ännu en, så när Finn såg en ligga på en refug i en korsning inte långt hemifrån och där jag kört i veckan så tvingade han ut mig ur bilen och ut i korsningen för att hämta den, jag tjurade lite i bilen, tyckte det skulle bli pinsamt och hade ingen lust alls att springa ut och hämta den med allas blickar på mig, men men, Finn var envis så jag gick ut lite "diskret" och skämdes, såg direkt att det inte alls var vår navkapsel men fick ju ta med den till bilen iaf och kastade den sedan lite diskret i en buske....nu har bilen fina sommardäck m aluminiumfälgar som tack och lov inte kan lossna. Var och skulle pumpa dem på OKQ8 idag och konversationen löd enligt följande:

-Hej, har ni någon pump som man kan pumpa däck med?

-Ja, är det en cykel eller?

-Nej, en bil.

-OK, den finns alldeles ute till höger, ska jag hjälpa dig?

-OK, nejdå det går bra....

Alltså, jag är allt bra nyfiken på hur konversationen skulle ha sett ut om det varit Finn el någon annan kille som frågat...


Helikoptern flyger i cirklar kring min lägenhet just nu, kan det vara så att Bajen har hemmamatch :-P


Om jag hade hittat sladden till kameran så hade jag kunnat lagt upp lite fina bilder från Stockholms skärgård när den är som bäst, men hittar den tyvärr inte....


Ovido - Quiz & Flashcards