Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Härliga Härjedalen

Av knasochbus - 11 maj 2008 21:50


Veckan som gått har innehållit lite av varje, massa skönt och mysigt men även jobbiga och tråkiga saker.


Innan farmors begravning ägde rum så svor jag lite för mig själv och undrade hur man kan tycka att begravningar är "fina", en massa människor som sitter och hulkar förtvivlat och lider så som de aldrig gjort förr. Vad fan kan man tycka är "fint" med det? Men farmors begravning var (trots förtvivlat gråtande) faktiskt väldigt fin och musiken/sången var vacker.


Resterande del av helgen har gått åt till att njuta i vårsolen, riktigt varmt och fint. På lördagen var det invigning av pappas stolthet "öl-automaten" i Herrö, se bild nedan. På söndagen blev det invigning av badhuset i Sveg, jättefint!! Väl värt ett besök trots att man åkte på en och annan kallsup och spark i magen pga en vilt sprattlande Anton bredvid mig (som för övrigt vaknade upp på fredagsmorgonen med en stor bula och sår i pannan utan att veta vad han gjort, en gissning är att han rullat in i elementknoppen under nattens gång).


I förmiddags så tänkte jag att oj vad allt gått bra i helgen, inga katastrofer eller skandaler, brutna ben el liknande...men av någon outgrundlig anledning hade vi "biktstund" på lunchen, det var fyllor hit, blåtiror dit, skoterfärder, sönderslagna dörrar och slagsmål och hot som kom fram, alla tyckte det var skoj de gånger man själv inte var samtalsämnet för stunden, ja jag säger då det, alla hade vi då bidragit med någonting. Tycker synd om stackars mormor som tvingades lyssna på allt detta och som satt helt tyst vid sin del av bordet...


Om inte min fot blir bra inom en mkt snar framtid så kommer jag snart att vara en tjockis....snälla bli bra, nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards