Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Mitt & Annas äventyr...!

Av knasochbus - 16 maj 2008 07:18


Vi tar det från början.....


I julas hade TV3 ngt jubileum och man visade klipp från åren som gått. Jag såg ett klipp där Gert Fylking, utklädd till hund, befann sig på Disneyworld i Paris och letade reda på Musse Pigg och juckade mot hans ben. Tyckte det var himla skoj (ja jag har sjuk humor) och ville se det igen men kunde inte hitta det någonstans. Något jag hittade var dock Gert Fylkings telefonnummer. Så jag sms:ade honom och frågade och fick svaret "Vet ej. God jul".


Igår var jag å Anna på RixFM-festivalen i Kungsträdgården och kvällen inleddes dystert med lite våndor och beklagelser över livets plågor. Det var kallt, regnet hängde i luften, vi såg ingenting och mittemot oss satt en tjej som knappt visste skillnaden på storbildsskärmen och scenen....om det var pga öl el dumhet vet jag inte, troligtvis en kombination. Då säger jag till Anna att jag ju faktiskt har Gerts nummer i mobilen, han är konferencier och står på scenen. Anna tycker absolut att jag ska messa honom vilket jag gjorde:


"Vi ser inget från öltältet och fryser, kan vi få VIP-plats? :-) /Madde och Anna"


Jodå, det dröjer inte länge förrän han ringer upp och säger att vi får ta oss till ingången bakom scenen. Två sekunder senare står vi där och vakten säger "Anna och Madde", vi säger "ja" och sedan hamnar vi backstage med fri mat och dryck tillsammans med alla artister, infravärme och platser såväl bakom scenen som framför......ja jag säger då det:-) Kändes som om jag var 14 år igen!


Minnesvärt från kvällen var att D kom fram till oss när vi stod vid infravärmen och han och Anna diskuterade huruvida man kunde bli brun av den eller ej =) Vi passade även på att tacka Fylking för att vi fick komma in :-)


När det var dags att åka hem (Chrille hade väl fått vänta en evighet på oss) så bokstavligt talat skuttade vi därifrån, fyllda av adrenalin och vin!

 
 
Ingen bild

Cecilia

16 maj 2008 08:43

Du är ju inte brydd du

 
Ingen bild

Anna

16 maj 2008 10:34

ja, Danny lär ju undrat hur det stod till mitt huvud...*haha*

 
Ingen bild

miffo

16 maj 2008 12:51

Men va fasen, snodde hon min kille!?!?!?! Ni ar sjuka ni, men shit va kul =)
Vilka spelade nar du ringde?
haha, va roligt!!!
puss fran regniga england

 
Ingen bild

Madde

16 maj 2008 12:57

Fan vad skoj det var alltså, hade enorm adrenalinkick hela kvällen och log från öra till öra och ögon stora som golfbollar :-)

Det var ju din sötnos Ola som spelade när jag ringde dig såklart :-)

 
Ingen bild

Paul

16 maj 2008 18:19

Du slutar då aldrig att förvåna du!

 
Ingen bild

Sandra

16 maj 2008 22:39

hahaha, dåre. då har vi något att prata om under bilfärden upp till norr, med andra ord så åker vi gärna med dig. pusspuss

 
Ingen bild

miffo

18 maj 2008 17:50

Ola, jaha, det kunde jag aldrig gissa...jag har ju lagt lammkott pa hyllan!! men d forstas...lite ogongodis ar ju inte fel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards