Direktlänk till inlägg 17 januari 2008

I min lilla bubbla...

Av knasochbus - 17 januari 2008 20:37


I min lilla värld händer väl inte så himla mycket just nu, att tillbringa januari månad i Stockholm är ingen hit om jag säger så :-(


Idag skulle Kristina och Oskars bebis ha kommit till världen, han/hon verkar dock ha bestämt sig för att vänta ett litet tag till.... detta har dock gjort att det funnits många bebistankar i mitt huvud på sistone, har knappt kunnat tänka på något annat. Sedan såg jag ett tv-program häromdagen som handlade om nyfödda bebisar med kolik å då kände jag att det här med barn kanske inte är någonting för mig ändå.... ;-)


Jag å Maria (som stadgat sig och blivit sjukt seriös, kors i taket) har diskuterat när man ska hinna med att vara gravid egentligen...vissa saker är ju obligatoriska varje år såsom tex storsjöyran, höstforum, juldagen och vårforum....men så funderade jag lite till och kom på att så länge man oroar sig för sånt så ska man nog inte skaffa ngn kotte :-)


Andra ämnen som har behandlats i veckan är bland annat att OM man skulle tappa håret (pga färgningar m.m.), så växer det ut igen med ca 0,8-1,3 cm per månad. Herregud, låt det aldrig hända mig!! Jag vet ingen som är så ful som jag i kort hår, hur skulle jag då se ut UTAN HÅR??!!! Jag skulle sjukskriva mig och låsa in mig under hela tiden, dvs minst 2 år... :-( Visste ni också att man kan få klamydia i ögat??? Det är sant!


Ett citat från Annica måste ju komma med också "ingen dör ju på ditt jobb iaf", haha, nej det är ju sant :-)


Fick brev från mormor idag där det bla stod "Har du tänkt på vad du skall hålla för tal till din käre morbror när han gifter sig? Du har ju så lätt för att prata så det kan väl inte vara något problem för dig." JAG??? Jovisst, prata kan jag, men inför 100 personer så kommer jag inte att säga ett knyst, det är då ett som är säkert...


Kom på mig själv med att sjunga idag när jag gick hem från träningen och man helt oväntat spelade 4 non blondes med "what's up" på Rix (har inte hört den på hur länge som helst), hujedamej, det måste ha låtit förfärligt illa, inte kan jag texten heller!! ;-) Apropå träning så undrar jag varför det fett som man tränar för att bli av med envist stannar kvar medan det enda fettet som man verkligen vill ha kvar försvinner....??? Livet är så orättvist ibland.


I övrigt så försöker jag förlika mig med att man inte kan få allt man vill ha här i världen....det går väl sådär....


Puss!


 
 
Ingen bild

Madde

18 januari 2008 11:19

Eftersom jag har fått sms ang detta så måste jag ju bara förtydliga. NEJ, jag har inte klamydia i ögat, å såvitt jag vet ingen som jag känner heller! Det är bara ett av de sjuka ämnen som diskuterats den här veckan med fröken Fastesson :-)

 
Ingen bild

"fF"

18 januari 2008 17:32

och där vill fröken Fastesson tillägga att heller inte hon har eller har haft klamydia i ögat utan det är sådan där onödig information som lagras kvar i hjärnan där viktigare saker borde få ta plats.
Hon håller även med om att det antagligen inte är dags att skaffa bebisar så länge man planerar dem så att de inte förstör årets höjdpunkter :)

 
Ingen bild

Helena

20 januari 2008 19:59

Ahaa!! Men jag kommer nog aldrig vilja missa någon av årets höjdpunkter... Kommer jag bli barnlös då??

 
Ingen bild

Madde

20 januari 2008 21:54

Ja el så får du väl vara nykter då :-P

Jag drömde inatt att jag var med barn men glömde bort att jag inte fick dricka alkohol, så jag drack å drack, haha, huvva vilken dröm... När jag berättade för Finn så sa han att han inte var förvånad, det vore så typiskt mig att vara så flummig tyckte han :-)

Svårast skulle nog ändå vara att hålla det hemligt utan att ngn skulle ana det :-)

 
Ingen bild

Tess

21 januari 2008 12:02

ang. fett som inte försvinner så tror jag att det har ett starkt samband med att man överstigit ålderstrecket 25 :-( rykten säger också att det inte blir bättre efter en graviditet, så det är nog bäst att du väntar med barn ett tag gumman ;-)
jag har också drömt att jag varit gravid, men sen kom det ut - hundvalpar! undra vad det betyder...?

 
Ingen bild

Madde

21 januari 2008 13:56

Haha, hundvalpar, den var rolig, det kanske oxå är ett tecken på att du ska vänta ett tag till :-) (men vore skoj om ni fick bebis!!)

Kristina (Finns syster) har fortfarande inte fått ngn bebis, men låg i magsjuka i helgen...får väl hoppas att ungen väntar lite så att hon hinner bli pigg efter det, kan ni tänka er ngt värre än att föda barn och ha magsjuka samtidigt!!?? Haha!

Ja kanske det, inte lätt att bli gammal...men jag hade nog det problemet innan oxå :-P

Therese, inte förväntar ni väl er ett tal utav mig?? Det är bara mormor som försöker komma undan sitt eget ;-)

 
Ingen bild

Tess

22 januari 2008 09:57

klart vi ska jobba på lite småkusiner!
och det självklart behöver du inte hålla nåt tal, det viktigaste är att du blir full & go och har skoj!

 
Ingen bild

Madde

22 januari 2008 14:45

Åh, mysigt :-) Jag å Finn avvaktar och håller oss nog till att bara träna på det än så länge, haha!

Full, go och ha skoj - jo men det ska jag nog klara ;-) hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards