Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Intet anande....

Av knasochbus - 5 december 2007 21:13


Som de flesta vet så tillbringar ju jag och Nordan nästan samtliga vardagskvällar på SATS....igår när vi tränade så diskuterade vi dock att vi liksom fastnat i gamla spår, dvs samma maskiner, samma vikter, samma pass och att vi inte utvecklas ngt.....ojoj vad vi inte visste då var vad som idag skulle ske...


På onsdagar på Söder så brukar det kl. 18.00-19.00 vara monsterpass i spinning, vi brukar dock missa det pga av att jag och Anna slutat så sent men någon gång då å då har vi hunnit dit i tid. Idag var dock planen att gå på detta pass, väl där (jag satt på tunnelbanan tankspridd som bara jag kan vara och missade stationen där jag skulle av) så tänker jag för en sekund "oj vad alla ser vältränade ut", känner oxå bara igen en person bland de övriga som ska träna, sedan kommer instruktören (en helt annan än vad det brukar vara) in och säger:


"Hej, jag hoppas att ni har näringsdrycker med er idag, idag ska vi köra stenhårt! Välkommen till NITTIO minuter spinning"....


"Jättekul" tänkte vi och väntade på att han skulle säga "Närå", men nej, ingen sådan kommentar kom och vi började bli lite smått oroliga för vad vi hamnat på för pass egentligen, frågade lite diskret tjejen bredvid om det verkligen var 90 minuter spinning och vi kunde se skadeglädjen i hennes ansikte när hon bekräftade att så var fallet ;-)


Inte nog med att det var 90 minuter, på vilket annat pass kan man höra instruktören säga "Nu kör vi 9 minuter ståendes med 6 motståndshöjningar" m.m.....stön...vi fick även höra att man förbränner 1000-1300 kalorier på ett sådant pass....


Nu till saken, det gick sååå jävla bra! Det första jag mycket stolt och överraskad sa till Anna efter passet var "Fy fan vad vi är vältränade!!", vilket kanske man inte kan tro att jag kan säga då jag brukar vara rätt blygsam och ödmjuk (tycker jag själv iaf), men fy tusan vad vältränad jag är för tillfället, är imponerad av mig själv ;-)


Synd bara att chokladhullet envisas med att sitta kvar.... :-( men ok då, det kan jag leva med ;-)


Tog för övrigt 40 kg i bänkpress igår, det var andra gången jag testade det överhuvudtaget, vet inte om det är ett bra eller dåligt resultat men det känns bra ;-) trots all okvinnlighet och osexighet kring det hela ;-)


 
 
myrr

myrr

6 december 2007 15:03

Ser bra ut det där raring;)
japp jag tog nytt rekord för mig själv:)
men ditt pass låter som en mördare.. fy fan 90min. Skulle gå direkt.
Nä, nu ska jag dra ut till Torget där Anton står och säljer puckar ;)

http://myrr.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards