Alla inlägg den 11 december 2008

Av knasochbus - 11 december 2008 16:08


Jag: Blablabla.........åsså kan jag inte få i mig (eller behålla) någonting överhuvudtaget, varken mat eller vätska.

Sjukvårdsupplysningen: Blablabla............. Det är viktigt att du får i dig vätska, gör vätskeersättning, börja med en liter vatten och så kokar du upp det med salt och socker och låter det svalna och därefter kan du ha i lite koncentrerad saft. Du ska helst få i dig flera liter om dagen.


Man undrar ju om hon ens lyssnade på vad jag sa?? JAHA! Är det meningen att jag ska DRICKA för att få i mig vätska, det hade jag ju INTE förstått!


Annan "konversation":

Jag kräks.

Finn: Hur mår du Madeleine?


Vad förväntade han sig att jag skulle svara på det? "Jodå, jag kräks litegrann just nu bara men i övrigt mår jag jättebra."

Av knasochbus - 11 december 2008 09:08


Det är helt sjukt. Sist jag opererade bort en visdomstand så var det inflammerat och bedövningen tog inte. Den här gången gick operationen jättebra och jag var så jäkla lättad när jag gick därifrån i måndags. Sedan dess har jag haft ett helvete. Har haft kontakt med min tandläkare nu på morgonen som tror att jag har haft oturen att ha fått magsjuka samtidigt som detta då mina "symptom" är ovanliga efter en sådan operation. Det tror inte jag att jag har haft (borde inte tex Finn ha blivit smittad då?). Jag tror att min mage inte klarade av alla mediciner i samband med att jag inte kunde få i mig någon mat. Men jag kan inte låta bli att bli förbannad på tanken över att jag inte haft magsjuka på många många år och att jag då skulle ha fått det  precis nu när jag har halva munnen med stygn, är jättesvullen och haft så groteskt ont så det går inte att föreställa sig (vilket ju inte är så himla skönt när man behöver kräkas). Det vore faktiskt helt sjukt. Å det vore så typiskt mig.


Idag är jag på jobbet med 1 glas mjölk i magen och utan några piller i kroppen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards