Alla inlägg den 17 november 2008

Av knasochbus - 17 november 2008 09:37


Nog för att jag var en scout i min tidiga ungdom, men alltid redo verkar jag inte vara. Det insåg jag iaf igår när jag återigen stod på akuten i en enda oordning, denna gång på St Görans, iklädd svart plyschdress, osminkad och med otvättat hår vid sidan av blek och plågad syster yster som hade armarna sönderstuckna av sköterskorna i hopp om att få ut lite blod för analysering (hon är okej). Måste nog fli till mig lite oftare IFALL ATT eller så får folk helt enkelt sluta åka på akuten....


I helgen har vi haft besök från Svenstavik och det har minst sagt varit fullt upp, men roligt.


I torsdags slog Sandra till å köpte lägenhet och jag fick följa med som moraliskt stöd på kontraktsskrivningen. Tog väl 1 s innan det visade sig att säljaren hade stuga i Linsell och brukade åka skoter med Thomas Larsson (min tremänning) om vintrarna samt att mäklaren festat med Mattias Turdell (annan kille från Sveg) och sen var den stela och allvarliga atmosfären som bortblåst :-)


Natten mellan lördag och söndag fick jag följande sms utan tidigare kontakt el diskussion kring detta:

"Ja ska göra allt som står i min makt för att inte få hängpattar innan ja skaffar barn. Om tyngdlagen skulle göra sig påmind ska jag fort sam fan bli på smällen. De e d som e nackdelen med att umgås med såna som XXXXX..... Går ju inte direkt att jämföra sig m nån som e 4 år yngre, men man blir som så påmind"


Fler än jag som har ålderskris måntro??

Ovido - Quiz & Flashcards