Alla inlägg den 13 november 2008

Av knasochbus - 13 november 2008 17:19


På mitt nuvarande jobb får jag semester i förskott. På mitt nya jobb får jag istället semester i efterskott. Semesteråret löper from 1 april tom 31 mars. Det innebär att jag inte alls har en massa dagar kvar att ta ut nu eftersom jag slutar på gamla jobbet vid årsskiftet och inte har jobbat ihop så många dagar. Detta resulterar i att:


1. jag ska jobba hela jul och nyår.

2. att jag kommer att ha 7,5 dagar betald semester i sommar.


Suck.


Dessutom har det framkommit att min karensdag från i somras ännu inte har dragits så det kommer att ske i december. Det var den iofs värd, behövde stanna hemma då, but still...


Suck igen.


Som om det inte vore nog så har visdomstand nr 3 krånglat hela veckan vilket för visdomstand nr 2 resulterade i en mycket smärtsam operation där bedövningen inte tog och man hyvlade bort tandköttet för att sedan knäcka den och ta bort den samt orsakade en kostsam tandläkarräkning.


Oh no.....


Av knasochbus - 13 november 2008 09:59


Kan inte fatta att jag snart redan jobbat en vecka efter forum, tiden har gått så fort!


Maria lade ut en bild på fb (se bilden nedan) som hon retuscherat och gjort så att jag hade värsta hängpattarna och så att Karin hade enormt smal midja. När jag först såg bilden så tänkte jag: MEN GUD, SER JAG UT SÅDÄR?!?!?!? Men insåg efter att ha sett Karins midja att det nog är ngt knas med den bilden.... Kan i efterhand tycka att jag borde ha insett det direkt m tanke på hur jag såg ut, men man vet ju aldrig vad åren för med sig :-/


Apropå ålder så fick jag papper om cancerförsäkring för kvinnor igår å funderade på vad det blir i det långa loppet om man betalar 29 kronor per månad from att man är 23 år tills dess man kanske blir sjuk. Kom sen på att jag faktiskt inte är 23 år ....


Eftersom jag vet att Annica har en mindre bra videoinspelning på mig (huvva) och m skräck har väntat på att den ska spridas på internet så har jag efterspanat henne sedan i söndags. Resultatet har varit noll. Ingen Annica på mobildisplayen. Ingen Annica på fb. Ingen bloggande Annica. Igår fick jag förklaringen =) Fråga henne vart hon har hållit hus de senaste dagarna tycker jag =) Jag säger då det, Vemdalsskalet är oslagbart när det gäller vissa saker.

Ovido - Quiz & Flashcards