Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Min "huller om bullervecka"

Av knasochbus - 24 februari 2008 21:05


Den här veckan har inte varit sig lik eller smärtfri men började dock bra och trevligt. Hockeykväll m pappa på måndagen, middag och vin med Anna, Elin och Annica på tisdagen och middag på Koh Pahngan m Annica på onsdagen....


Onsdag morgon hade Finn en dålig morgon, de som känner honom eller/och mig vet vad det innebär. Inte roligt, särskilt inte när man är 40 mil ifrån och han ligger inlåst i en lägenhet på en gata jag inte kommer ihåg namnet på. Det gick dock bra tillslut men man är ju totalt nervklen efter att ha startat morgonen på det sättet....


Fredag eftermiddag är det storm på västkusten.....för säkerhets skull ringer Finn flyget o kollar så att det ska gå ändå, jodå inga problem. Jag skyndar ut till Bromma flygplats, checkar in och väntar på att få kliva på. 15 min kvar ropar de ut "Alla passagerare som ska till Trollhättan...." redan då inser man ju vad som komma skall..... Alla flyg till Trollhättan och Göteborg är inställda och kommer EJ att gå fredag kväll. Inga flyg till Trollhättan på lördagen heller. Bara att hämta sitt incheckade bagage igen, förbannad och less så in i h-vete. Kommer hem till den tomma lägenheten efter att ha åkt flygbuss o tunnelbana tillbaka igen, hittar tågresa tidigt lördag morgon men medan jag fyller i betalningsinformationen så försvinner biljetten. Resultatet blir tåg mellan 09-14 på lördagen. Kul helg. Inser också att det bara blir 1 dygn på 3 veckor som jag å Finn får träffas. Tjurar om möjligt ännu mer å hatar allt vad distansförhållande och resor innebär. Lägger ordet "slida" på betapet på fredagskvällen i min ensamhet och skickar några självömkande ord och svordomar per sms till några stackars vänner som m jämna mellanrum får ta emot gnäll. Förlåt!


Väl framme så hämtar Finn mig och vi åker vidare till Träslövsläge (utanför Varberg) för att gosa på Finns systers nyfödda son. Väl framme njöt vi av bebisen och att få bli ompysslade av Finns föräldrar som oxå var där och bjöd på massa gott.


Idag var det dock dags att bege sig hemåt igen. Flyget gick denna gång, men med resultatet att 2 st kvinnor satt och kräktes sista 15 minuterna....den ena tanten var inte direkt diskret, kräktes högt högt och jämrade sig om möjligt ännu högre emellanåt, man kunde oxå höra påsen fyllas på. :-( Jag misstänker starkt att det var detta som satte igång den andra kvinnans kräkningar. Litet plan. Ojoj vad alla övriga resenärer längtade efter att få kliva av. Själv höll jag för öronen och försökte koncentrera mig på att kika ut genom fönstret.


Nu får det vara slut med resandet. Madde å Finn har kompromissat....håll tummarna för att det går vägen :-/

 
 
Ingen bild

en stackars vän ;)

24 februari 2008 22:20

Jag är nyfiken på att veta vad Madde o Finn har kompromissat :)

 
Ingen bild

Madde

24 februari 2008 23:15

det får den stackars vännen veta via mejl... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards