Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Saker som bara kan drabba mig.....

Av knasochbus - 7 februari 2008 15:50


Jag drabbas ofta av konstiga saker (i vissa fall framkallar jag dem själv också, dock inte med flit) här kommer en redogörelse för några av dem:


  • En gång tappade jag mobilen på bussen, när jag 3 veckor senare av ren slump åkte med samma buss och satt på samma plats så hittade jag telefonen mellan sätena.

  • När jag gick från skolan i S-vall mot centrum så stod en gubbe och runka en meter från gångvägen. Mitt i kalla vintern. Var livrädd för att han skulle komma precis när jag skulle gå förbi.

  • När jag skulle åka tåg från Örebro till Stockholm (inkl. ett byte) så lämnade jag Örebro, klev av i Hallsberg, bytte tåg och var sedan tillbaka i Örebro.

  • Jag hade en gång en granne som tyckte att alla svenska tjejer var horor, trodde att jag snott hennes grejer i källaren och att jag endast höll i trapphandtaget för att reta henne. Hon öppnade dörren så fort jag öppnade min och skrek en massa mindre trevliga saker. Man kunde också hitta trevliga lappar på dörren med texten "Du får gärna äta bajs".

  • En gång var jag jävligt bakis och skulle åka tåg i ca 20 mil, pga översvämning så fick jag istället åka buss och blev inklämd längst bak i en varm och trång buss och med hela gången fullproppad m folk. Jaaa, hur detta slutade vet redan de som bör veta det :-) Men jag skäms faktiskt inte längre, vissa saker får man lära sig att leva med. Hahaha!

  • Min nuvarande granne (mkt ostabil missbrukare) höll en mås instängd i cykelförrådet i 2 månader, jag släppte tillslut ut stackarn och sedan blev det livat..... 

  • Åkte till Östersund m buss från Sveg å när jag klev av hade ngn annan tagit min väska och lämnat sin (likadan), det var dock skolböcker i den väskan jag fick och alkohol i den väskan som flickan fick.... skulle gissa att hon var mer nöjd än vad jag var.

  • En annan gång jag åkte buss, dock stadsbuss denna gång, sa en gammal och lite halväcklig farbror som satt på ett säte "kom och sätt dig här" och klappade sig i knät. Nja, jag tror att jag hellre står....

  • I tisdags kväll fick jag världens märkligaste samtal.....tänker inte beskriva det närmare i detalj, men tro mig, det platsar in på denna lista med råge...

  • Med på denna lista hamnar ju även killen som jag bloggat om här tidigare. Dvs jag möter en helt främmande kille som frågar om jag vill gå hem och ligga med honom.

 
 
mimmi

mimmi

7 februari 2008 16:36

Skrattar så jag gråter... det behövde jag. Tack

http://mimmi.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syster

7 februari 2008 21:28

Jo man tackar!! Syftar på "bakis på bussen-incidenten"... De är såna gånger man önska att man aldrig snodde kläder av dej. Fy fan.

 
Ingen bild

akp

8 februari 2008 09:42

*ASGARV* de händer bara dig Madde..=)

kram

 
Jojo

Jojo

8 februari 2008 15:15

Hahahahahahaha. Ja va ska man säga, de är ju faktiskt tur att nån underhåller världen maddis, de måste ja säga, hahahaha

http://www.johannamh.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

11 februari 2008 11:10

Jaa okej då Helena, här kommer ett tillägg.

Ett år på Storsjöyran så åt jag kebabtallrik på natten, var förvånad över att jag inte var så himla hungrig men åt såklart upp allt ändå. Strax därefter så kom jag på att jag alldeles innan detta hade varit på Mc'Donalds och käkat McFeast & Co m Annica (tror jag att det var?) vilket jag totalt hade glömt bort..... :-/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards