Alla inlägg den 8 september 2008

Av knasochbus - 8 september 2008 14:04


Denna dag började såhär:


1. Sjuk

2. Försov oss

3. Finn var låg

4. Försökte förklara för Finn att klockan var kvart över sju och inte kvart över sex.

5. Finn stiger tillslut upp och duschar aslänge = jag oxå sen.

6. Finn slår huvudet i badrumsskåpet, får ett rejält jack och blöder en hel del.

7. Min plånbok är försvunnen, letar den som en galen och även ner till bilen och kikar. Hittar den efter MYCKET om och men i garderoben i en påse.

8. Jag springer till jobbet och är sen...

9. Finn åker till hälsocentralen för att kolla om jacket måste sys (gick bra).


Jag säger då det...jävla måndag morgon.... :-/

Av knasochbus - 8 september 2008 13:47


I fredags anlände min efterlängtade garderob. Insåg rätt snabbt att jag inte skulle kunna montera den själv då den bla var 2,36 m hög... skickade ett "kom och hjälp mig-sms" till lillasyster och snart satt hon i soffan och spelade gamla godingar (?)  medan jag och Jörgen arbetade så svetten sprutade oavbrutet i 3 timmar. När den var monterad och klar insåg jag att jag glömt att köpa handtag. Det får bli en annan dag.


Dagen efter var jag och Stina å letade brudklänning, hann till två butiker och missade sedan 2 som redan hade hunnit stänga. Attans! Hittade en som jag tyckte att hon passade i men drömklänningen hade hon hittat själv dagen innan och ingen vi hittade kunde mäta sig med den. Jag gjorde även "en räv" i Ropsten :-) På kvällen blev det Pizza Hut m Stina och Sandra och ett par glas vin. På 5 minuter blev jag både sjuk och full och var hemma till midnatt.


Som nattgäst nr 2 i september hade vi i lördags Stinas mamma Gunilla som var på 50-årsfest å passade på att hämnas för att jag våldgästat dem ett antal gånger på Härdalsyran... :-)


Igår hände inte särskilt mycket förutom att jag beklagade mig över att jag var sjuk och efter att Stina och Gunilla åkt hem så sov och sov jag....


Ovido - Quiz & Flashcards