Direktlänk till inlägg 7 april 2008

En galen helg...

Av knasochbus - 7 april 2008 19:34


Den 5 april 2008 fick Calle sin Therese i Frösö kyrka, det var så vackert och romantiskt! Mer om detta strax.


Nedan kommer delar av helgens händelser som inte var lika vackra....så känsliga läsare varnas och ev arbetskollegor som läser detta uppmanas att inte läsa längre än hit. När familjen Högström mfl är i farten så går sällan allt enligt planerna eller i en lugn och stillsam takt...


Fredagen den 4 april, dvs dagen före bröllopet, händer en liten olycka och Anton blir tvungen att byta gips vilket tar tre timmar på sjukhuset (jag väljer för hans skull att inte berätta detaljer om detta). Det innebär iaf att både Anton och mamma missar klipptiden hos frisören. Pappa köper skjorta som senare visar sig vara för liten. Finns kostymbyxor visar sig vara i Svenstavik. Marcus dyker upp i Östersund med bara skjorta och jeans att ta på sig, kikar in i Calles garderob och finner en kostym som passar perfekt. Jag å Finn tar nattåget till Östersund som eg visar sig vara partytåget till Åre =) Väl framme i Östersund kl. 06.30 möter Annica upp vid tågstationen och säger glatt "jag har inte gått å lagt mig än!!".


I kyrkan går allt som det ska. En mycket stilig Calle får sin vackra Therese och mormor, mamma och Cissi grät hejdlöst vilket gjorde att man fick kämpa en del för att inte göra detsamma även om flera tårar lyckades ta sig igenom.


Festen fortsatte sedan och maten var enormt god. Ja, aningen för god, jag åt såklart alldeles för mycket och blev tvungen att ta en nypa luft mitt i kalaset. Sedan undrar jag om jag kanske har blivit gammal och grå...för Marcus och Cissi söp förbi mig med hästlängder och Finn, ja han var nog i topp....


När det kring 02.00 var dags att åka hem (tyckte jag) så ringde jag efter taxi...flera taxibilar kom men just den taxi som jag hade beställt körde otroligt nog över ett cykelställ och blev ståendes på parkeringen i en halvtimme och det gjordes många desperata försök att få loss cykelstället innan domkraften plockades fram. I väntan på detta passade en redan alldeles för full Finn på att svepa lite champagne.


Väl hemma hos Annica finner jag att hon är vaken och ligger snällt i soffan så att vi ska få sova i hennes säng. Jag informerar henne om att jag har fyllkajan Finn med mig hem, vilket hon snart märker då han snubblar på tröskeln och faller pladask på hallgolvet där han också under en lång stund blir liggandes. Sedan går vi efter en del stök och bök och lägger oss och sover.


På natten vaknar Annica av att hon hör någon kräkas. Finn kräks i sängen (han har kräkts max 2 ggr under hela tiden vi varit tillsammans). Hon kastar sig upp och hämtar en liten plasthink som hon sätter under Finns haka (han sover fortfarande). Då vaknar jag till, ser vad som har hänt, tar hinken från Finn och istället är det jag som kräks i den för att jag tycker att det är så äckligt att han har kräkts i sängen!! Då mår i sin tur Annica illa som illa kvickt springer med högljudda kväljningar in på toaletten!


Jaaaa ni, tänk om det funnits en kamera som filmat detta...


Söndagen tillbringade jag först på Helenas balkong och sedan på Stinas balkong innan det var dags för en 7 timmar lång hemresa....


http://www.youtube.com/watch?v=VmNJJ-QWeSk

 
 
Ingen bild

Reine B

7 april 2008 22:04

Corrina Corrina

 
Ingen bild

Miffo

7 april 2008 22:21

Hahahaha, vilken bröllopshelg!!
saknar två saker bara:
att du fångade brudbuketten och bilder på dig och Finn (inte nödvändigtvis från efterfesten) när ni är uppklädda. ni är så fina då :)
tack för att ni tackade ja till Annicas erbjudande om att sova hos henne ;)

 
Ingen bild

ejkej

7 april 2008 22:21

*asgarv* hur kan allt detta hända?

berätta om vad Anton gjorde då? =)

 
Ingen bild

Stina (den i Svall)

7 april 2008 22:22

Hahaa, Madde tack för att du bjuder på dina händelser så att vi andra får oss ett gott skratt, känns som om sådana här saker bara händer dig/er =) Kram

 
Ingen bild

Madde

8 april 2008 09:24

Reine B: dryyyyygast på kvällen :-P

Miffo: Det kastades ingen brudbukett och de enda korten som finns på mig och Finn uppklädda och fina ser Finn aspackad ut på, vilket han också var :-) Å ja, nästa gång får vi kanske inte sova hos Annica så då våldgästar vi dig *skrattar*

Ejkej: jadu, det är sådant som händer när vi är i farten helt enkelt....nej det berättar jag inte.

Stina: Hej sötast!!! Roligt att du är inne och läser. Ja visst bjuder jag på detta, det är ändå vissa detaljer som inte tagits med och det är ni läsare nog glada över :-)

En mkt skamsen Finn köpte på söndagen en present till stackars Annica. Säng och lakan skurades och disken diskades :-)

 
Ingen bild

Kusin Maria

8 april 2008 20:26

Släkten är värst som vanligt! :) Varför händer allt där du är Maddis??

 
Ingen bild

Tess

2 maj 2008 22:10

Du måste maila bilden på taxin, Stocken fångade inte alls ögonbliCket lika bra!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards