Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

10-årsjubileum…

Av knasochbus - 14 juli 2008 10:58

 

….det var som att färdas tillbaka i tiden….eller kanske snarare som att tiden stått stilla… de flesta var sig lik och det kändes precis som på den ”gamla goda tiden”… Smeknamn såsom ”Maddis” (används iofs fortfarande), ”Skabbis” och ”Blåöga” kom fram, det senare iofs bara 1 år gammalt (tack för det Emelie, haha!) och efter att ha dansat kvällens enda ”tryckare” med Anton Lagercrantz så var kvällen precis som den brukade vara för en herrans massa år sedan, förutom möjligen en aning onyktrare.

 

Först blev det brännboll – behöver jag berätta hur länge hjärtat stannade när Amadou tappade slagträet så det slungades över huvudet på samtliga i lag 1 som stod i kö för att få slå? Huvva vad nära det var att dagen skulle ha inletts med en tragedi. Så blev det som tur var inte, troligtvis beroende på att detta hände relativt tidigt på dagen och samtliga fortfarande var alerta, nåja, åtminstone nästan samtliga, de som förfestat hos Lars-Johan hade nog aningen långsammare reflexer, vilket även visade sig när han senare skulle vara brännare :-).  Jag missade iaf minst 5 självklara lyrbollar, tror jag blivit sämre sen sist....

 

Sedan blev de ”Uppdraget” och oj vilken energi och vinnarinstinkt som visade sig. Vi hade räknat med att de skulle gå hem till någon och festa och komma tillbaka med blanka papper och en aning onyktrare. Ja okej, onykterheten fixade de, men även uppdragen med glans! Det badades, det uppvisades lärare på plats, fotograferingen av Simonsen utgörande ”Ruggugglan” gav pris och Stefan Olofsson klippte hockeyfrilla! Vi var grymt imponerade.

 

Sedan blev det mat, prisutdelning och musikunderhållning i logen på Gammelgården. Supermysigt och jätteroligt! Även "Jajje" hörde musiken och kom förbi på en kopp kaffe.

 

Nu vet jag att ni väntar på intrigerna, men inte kan jag avslöja dem här heller…det jag kan avslöja dock är att JA två st höll varandra sällskap under natten… :-), minst 2x2 st höll varann sällskap under kvällen (om ngt skedde där är jag dock osäker på), gamla kärleksförklaringar lämnades och kanske en och annan ny, vad vet jag .


 Helgens citat får bli: 

”Ja här inne behöver ni ju bara sopa sen” sa hon som visade logen före festen. Tre personer skurade det där j**la trägolvet för hand med klorin och såpa….tror att hon underskattade vår fest en aning :-). Men ska det va så ska det va.


 
 
Ingen bild

miffo

14 juli 2008 20:01

Härligt att du bjuder på dig själv och nämner smeknamn som "skabbis"! fast jag e sugen på att höra lite skvaller om vad som hände med vilka mm :)
låter som ni hade en riktigt bra kväll och kul att du iaf minns din klassfest reunion!
puss

 
Ingen bild

Madde

15 juli 2008 09:26

Bjuder man på andra så måste man även bjuda på sig själv, så är det ju =) Å på den här bloggen så bjuds det på det mesta :-)Men ja varken Skabbis eller Blåöga är man ju särskilt stolt över...det måste medges... :-/

 
Ingen bild

ejkej

16 juli 2008 09:46

Tack för en jätte rolig dag..de där gjorde ni bra..och jag har aldrig varit så snabb i ljusnan nån gång även fast jag aldrig varit en badkruka..=)

 
Ingen bild

Madde

17 juli 2008 09:09

Tack själv, du skötte dig finfint =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av knasochbus - 21 december 2008 21:35

  Jag flyttar....hit ----->   http://maddesvardag.blogspot.com/ ...

Av knasochbus - 20 december 2008 13:57

  Idag grattar vi Anna & Magnus till Cornelias lillasyster! =)    Fick sms av Stina att det var på G och kunde inte låta bli att sms-trakassera henne en aning eftersom jag visste att hon satt på nålar och väntade på besked, hehe, kan lova att hon in...

Av knasochbus - 19 december 2008 15:46

  Ibland har jag världens bästa chef, som när 4 sjukdagar blir till 0 tex.... =)   Ikväll blir det soffläge hos syster. ...

Av knasochbus - 19 december 2008 08:20

  Julfest igår...   Lååååång dag idag...

Av knasochbus - 17 december 2008 08:23

  Tänkte bara meddela världen att jag är på bättringsvägen :-) Känner mig sisådär 30 år äldre men hoppas att även det försvinner så småningom. Finn sa härom morgonen: "Du ser ut som om du har varit med om krig på nätterna"....så jag antar att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards