Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av knasochbus - 17 oktober 2007 20:02

Ibland undrar man ju.... 


Var på väg till medborgarplatsen för att möta Anna. Var sen från jobbet och himlen hade redan hunnit bli kolsvart. Strax före slussen möter jag en kille som kommer och går. Han har ingen jacka men ser i övrigt ut som vilken kille som helst, ca 30 år och ser inte ut att vara full....strax innan jag går förbi honom så frågar han mig:


"Ursäkta, men har du en cigarett?"

"Nej tyvärr, jag röker inte" svarar jag.

 "OK, ursäkta, men jag måste få fråga en sak till. Vill du ha sällskap med mig?"

"Nej det vill jag inte" säger jag då å funderar på vad han menar med det, detta förtydligar han dock strax därefter...

"Jo men snälla, kan inte du följa med mig hem och ligga med mig?"

"Öh, nej det vill jag inte, men tack ändå" ....


Jag fortsätter att gå förbi honom och ser mig om efter fnissande kompisar, tänker att detta ju måste vara en svensexa eller vadslagning men ser inga fnissande kompisar och fortsätter sista biten lite smått förvirrad och tankspridd....


Är detta den nya raggningsmetoden? Pang på rödbetan bara... :-)


Ovido - Quiz & Flashcards